onsdag den 11. november 2009

Sommerfugle larver

Vi har fået et par nye spændende kæledyr...10 stk fine grønne sommerfugle larver...(håber jeg).. ihvertfald larver af et eller andet... de bor i et stort glas og vi fodre dem med ørepineplanteblade....








Mere Larve

Vores nye kæledyr ser ud til at trives...vi er meget spændte på hvad de bliver til. De er kommet af sig selv. Jeg havde gået og undret mig over hvorfor ørepineplanten så så sørgelig ud, og lagt mærke til at der lå en masse sorte fnuller og små bladstykker under planten,men havde ikke rigtigt fundet udaf hvad der var galt, før en morgen hvor min søn råbte indefra stuen, mens jeg var ved at fikse morgenmad, ude i køkkenet, at der var faldet en grøn larve ned fra loftet og landet på hans ben...den kom selvfølgelig fra planten...og som alle almindelige mennesker vil have gjort satte vi den selvfølgelig tilbage, for om aftenen,da børnene var kommet hjem fra institution, at lave et terrarium til den...eller dem for der var mere end 10 stykker....vi indrettede det store glas med jord og vand i bunden og friske grene fra ørepineplanten...og nu står de på vores stuebord så vi kan kigge til dem og se hvad de laver hvergang vi spiser....
 














Sommerfuglelarverne har forpuppet sig
D. 28/12 2009
Sommerfugle larverne var væk en dag og vi troede de var døde..for vi kunne ikke finde nogen pupper...men de havde gravet sig ned i jorden og der lå de ligeså fint... vi gravede en af dem op for at se lidt nærmere på den...nu glæder vi os meget til at se hvad det er for sommerfugle som kommer ud af dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar